Waarom Rodenstock Benelux koos voor een koekje met een logo

Waarom Rodenstock Benelux koos voor een koekje met een logo

Hoe val je op tijdens een drukbezocht evenement? Rodenstock Benelux laat zien dat het ook kan met iets kleins. Iets simpels. Iets lekkers.

Tijdens een groots event waar branding centraal stond, zocht het team naar iets om mee te geven aan bezoekers. Geen standaard pen of flyer, maar iets dat past bij hun stijl én in de smaak valt.

Copyright © Fotografie Kim Krijnen
Copyright © Fotografie Kim Krijnen

“Ik wilde graag een leuk item dat ik mee kon geven aan onze klanten na het evenement, omdat een aantal nog een stukje in de auto moesten.”

De keuze viel op versgebakken koeken met hun logo erop. Individueel verpakt, duurzaam en natuurlijk: lekker! Het bleek een schot in de roos.

Naast een flesje water en wat nootjes lagen de koeken klaar als originele give-away. “Wij wilden graag de volledige branding doorvoeren van ons bedrijf op het evenement.” En daar past een koek met logo natuurlijk perfect bij.

De reacties waren positief. “Lekker!,” zeiden veel bezoekers, en er kwamen zelfs verzoeken van klanten die de koeken graag in hun eigen winkel wilden hebben.

Copyright © Fotografie Kim Krijnen
Copyright © Fotografie Kim Krijnen

Wat het opleverde? Meer dan alleen een glimlach. “Een leuk cadeautje dus relatiebeheer.” De koeken hielpen om het gesprek op een warme manier af te ronden, of zorgden juist voor dat extra momentje van contact.

Was er een uitgebreide strategie achter? Nee hoor. “Gewoon iets extra’s, geen specifieke strategie.” En toch werkte het perfect.

En de belangrijkste vraag: zouden ze het opnieuw doen? “Zeker.”

Want soms zijn het juist de kleine dingen die blijven hangen. Een lekkere koek. Een glimlach. Een goed gevoel. Precies de indruk die je wilt achterlaten na een beursdag.

Volgende lezen

Hoeveel koeken neem je mee naar een beurs? Onze klanten delen hun aanpak (en slimme tips)